کاربرد ژیوسنتتیک ها

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
نام فایل : کاربرد ژیوسنتتیک ها فرمت فایل، pdf تعداد صفحه : 86 صفحه.

بخشی از متن فایل:
کلمه ژئوسنتتیک از دو بخش «ژئو» (Geo) و «سنتتیک» (Synthetic) ساخته شده‌است. از کلمه «ژئو» در مواردی استفاده می‌شود که مربوط به زمین باشد و قسمت دوم، «سنتتیک»، در مورد موادی استفاده می‌شود که ساخته دست بشر باشند یا به عبارت دیگر موادی که مصنوعی‌اند و به صورت آزاد در طبیعت یافت نمی‌شوند. کلمه ژئوسنتتیک برای دسته‌ای از محصولات به کار می‌رود که عموماً جهت بر طرف‌سازی مشکلات ژئوتکنیک به کار می‌روند. این کلمه به‌طورکلی برای هشت محصول: ژئوتکستایل، ژئوگرید، ژئوممبران، ژئونت، ژئوسنتتیک کلی لاینر، ژئوفوم، ژئوسل وژئوکامپوزیت‌ها استفاده می‌شود. طبیعت پلیمری آن‌ها به گونه‌ای است که سبب می‌شود برای استفاده در زمین، جایی که دوام زیادی از آن انتظار می‌رود مورد استفاده قرار گیرد. ژئوسنتتیک‌ها در اشکال و با مواد مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای مصارف نهایی تقریباً مشابه به کار می‌روند. این محصولات گستره وسیعی از کاربردها را دارند و در حال حاضر در بسیاری از کاربردهای عمرانی، ژئوتکنیک، حمل و نقل، زیست‌محیطی، هیدرولیک، و کاربردهای توسعه‌ای خصوصی مانند جادهها، فرودگاه‌ها، خطوط راه آهن، سدهای خاکی، دیوار حائل، استخرهای ذخیره آب، سدها،کانال‌ها، کنترل فرسایش، کنترل رسوب، بستر لندفیل‌ها، پوشش لندفیل‌ها، معادن، پرورش آبزیان و کشاورزی استفاده می‌شوند.
این فایل ،ضمن بیان علل مسلح کردن خاک ، به معرفی و بررسی انواع ژیوسنتتیک ها و تحقیقات انجام شده برروی استفاده از آن پرداخته است.

فهرست مطالب:


-تاریخچه خاک مسلح
-علت مسلح کردن خاک و اثرات آن
-معرفی انواع ژیوسنتتیک ها
-تسلیح خاک با استفاده از مسلح کننده صفحه ای
-تسلیح خاک با استفاده از مسلح کننده سه بعدی (ژیوسل)
-تحقیقات انجام شده بر روی استفاده از ژیوسل در مهندسی ژیوتکنیک

با سپاس
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 21610 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 86

حجم فایل:4,501 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این فایل ،ضمن بیان علل مسلح کردن خاک ، به معرفی و بررسی انواع ژیوسنتتیک ها و تحقیقات انجام شده برروی استفاده از آن پرداخته است.

  • محتوای فایل دانلودی:
    86 اسلاید به فرمت پی دی اف

  • گالری تصاویر :